איך להימנע מטעויות בקבלת החלטות ללימודי תואר ראשון?

מערכת שורש  כ תמוז, תשפב  7/19/2022

שמענו לא מעט סיפורים על צעירים אשר נרשמו ללימודי תואר ראשון במסלול מסוים, השקיעו 3 או 4 שנים מחייהם ללימודים ולאחר סיום התואר, מצאו את עצמם מצטערים על הבחירה
.......................

איך להימנע מטעויות בקבלת החלטות ללימודי תואר ראשון?

צילום: pexels

כולנו שמענו לא מעט סיפורים על צעירים אשר נרשמו ללימודי תואר ראשון במסלול מסוים, השקיעו 3 או 4 שנים מחייהם ללימודים ולאחר סיום התואר, מצאו את עצמם מצטערים על הבחירה ואף חשו שאותה התקופה הייתה בזבוז של זמן יקר.
הסיבות לאותה תחושת צער יכולות להיות רבות ובין היתר: בחירה במסלול לימודים שלא מעניין או לא מתאים, בחירה לא נכונה במוסד הלימודים, בחירה בתחום לימודים שנחשב לפחות פרקטי מבחינת אפשרויות התעסוקה שהוא טומן בחובו והרשימה עוד ארוכה.
עכשיו, החדשות הטובות הן שיש מספר פעולות שאתם יכולים לעשות לפני שאתם נרשמים ללימודי תואר ראשון, על מנת לבחור במסלול המתאים והנכון ביותר בעבורכם, מה שיאפשר לכם להימנע מאותה התחושה.

אתם מכירים את עצמכם – ובמידה ולא מספיק, זה הזמן להעמיק את ההיכרות
אתם מכירים את עצמכם, אתם יודעים מה נטיות הלב שלכם ולאלו תחומים אתם נמשכים.
ואם אתם לא בטוחים, זה בדיוק הזמן לנסות ולהבין עם עצמכם את הנושא הזה.
מעבר למענה על שאלות מהותיות כמו: מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים? או מה באמת מרגש אתכם?
חשוב שתכירו גם את כל האפשרויות למסלולי לימוד המוצעות בעבורכם – בהליך חיפוש המידע, אתם עתידים לגלות מסלולים חדשים שאולי לא הכרתם טרם לכן ומאוד יכול להיות שברגע שתעמיקו בסילבוס שלהם ותחפשו קצת מידע אודותיהם ברשת, תגלו שהם עונים על מה שאתם מחפשים.

נהלו רשימה מסודרת (עדיף בצורת טבלה)
נהלו רשימה מסודרת – אשר יכולה להיות בצורה של רשימה או אפילו בצורה של טבלה, אשר כוללת את כל אותם תחומי לימוד לתואר ראשון שאתם חושבים שיכולים להתאים לכם.
אם בחרתם לדוגמא לנהל את הרשימה בצורה טבלה תוכלו לרשום את מסלול התואר לדוגמא: תואר ראשון במנהל עסקים. את היתרונות של המסלול, לדוגמא: מגוון רחב של נושאי לימוד, היצע רחב של אפשרויות תעסוקה רלוונטיות ועוד.. ורשמו גם את החסרונות שאתם מוצאים בכל אחד מהמסלולים בטבלה. בשלב הבא, תוכלו לעבור על אותה טבלה, למחוק את כל מה שנראה לכם כפחות רלוונטי ולבצע את הבחירה בין אותן אופציות הנותרות.

בחרו בצורה מושכלת את מוסד הלימודים
אחרי שביצעתם בחירה שלמה לגבי מסלול הלימודים, מגיע הרגע לבחור גם את מוסד הלימודים – אשר גם לו תהיה חשיבות והשפעה רבה הן על חוויית הלימודים הצפויה לכם, הן על הידע והכלים שתקבלו במסגרת התואר והן על הסיכויים שלכם להשתלב במשרות שונות באותו התחום.
בהליך בחירת מוסד הלימודים חשוב לשים דגש על שורה ארוכה של פרמטרים ובין היתר: סביבת הלימוד, תוכנית הלימודים, מי הם המרצים בתוכנית, השם והמוניטין של אותה מסגרת לימוד וכיוצא בזה.. ככל שתבררו יותר פרטים לגבי מוסד הלימודים, כך תוכלו לבצע בחירה חכמה ונכונה יותר במוסד הלימודים אליו תרשמו.

חשבו גם על המשך הדרך
לא תמיד סיום התואר הראשון גם יהווה את סיום הדרך האקדמית שלכם - מאוד יכול להיות שתגלו כי התואר הראשון מהווה רק את הצעד ראשון – ולאחריו אולי תבקשו להמשיך לתואר שני ואפילו לתואר שלישי והלאה.. מהסיבה הזאת, אם יש לכם אפשרות לצפות כבר בשלב זה לאן מועדות פניכם בשלבים הבאים, דבר זה יוכל לסייע לכם לגבש את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר בעבורכם.

דגש על כל הפרמטרים הללו יכול להבטיח בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה ביותר לגבי בחירת מסלול הלימודים כמו גם מוסד הלימודים.